Wat is Mindful Analysis?

Read in English.

Mindful Analysis is een krachtige schrijfmethode via email, waarin je één werkweek lang (ongeveer 2 a 3 uur per dag) intensief schrijft over jouw verhaal, vraag of leven. Een week waar jij je volledig op jezelf concentreert, waarin ik met je meelees en aan de hand van wat je schrijft heel gerichte vragen ga stellen. Mijn vragen zullen je met zachte hand ‘dwingen’ steeds een stukje dieper na te gaan denken over jezelf en je probleem. Ik leid jou naar de antwoorden in jezelf op een manier die je niet of lastig alleen kunt doen.

Lees hieronder meer…

Online coaching

“Coaching via email, werkt dat”? Ja dat werkt met deze methode, dat is uitgewezen. Vaak werkt het zelfs beter en sneller dan gesprekscoaching. Dit is een moderne methode die zijn kracht al wel bewezen heeft. Mindful Analysis is niet zomaar ‘een beetje mailen’ / van je af schrijven of dagboek schrijven. Het is hard werken zowel voor jou als client, als voor mij als coach. Er zit een bewezen methode achter en een filosofie. Hij vraagt inzet, tijd en concentratie van beide. De methode is gebaseerd op de Boeddhistische leer, filosofie, mindfulness en psychologie.

Focus op jou

Omdat je in je eigen omgeving, eigen tijd en zonder afleiding je volledig kunt concentreren op jezelf en je verhaal. En… omdat je gerichte oordeelloze vragen krijgt van iemand die jou begrijpt, zul je sneller en dieper tot de kern komen. De methodiek is zo ontwikkeld dat álle aandacht naar jou als client gaat. Je gaat in 4 fases door een natuurlijk proces waarbij je helderheid, inzicht zult krijgen en nieuwe mogelijkheden gaat ontdekken.

Het doel van Mindful Analysis

  1. Helderheid over je huidige situatie krijgen, je ervaringen hierin en de oorzaken ervan.
  2. Jou bewuster maken over jouw situatie en je gedachtes en deze van een afstand gaan bekijken.
  3. Ontdekken waar je patronen en gedachtes vandaan komen en hoe jij deze ervaart.
  4. Nieuwe mogelijkheden, inzichten en richtingen onderzoeken.
  5. En tot slot tot concrete stappen te komen die jou verder helpen richting herstel. 

Snel en doeltreffend

Juist vanwege dit intense contact, kan er in korte tijd veel meer ‘in jou’ gebeuren dan wanneer je bijvoorbeeld eens in de 2 weken ‘face-to-face’ bij een coach /therapeut zit of via Skype coaching ontvangt. Bovendien halen de tussenposes bij wekelijkse sessies bij gesprekken met een coach, de flow uit je proces. Er gaat door het live contact met de therapeut, waarbij je je op elkaar af moet stemmen, een deel van de concentratie op jezelf verloren. En deze volledige concentratie op jou is nu juist zo nodig.

Met Mindful Analysis gebeurd er in kortere tijd veel veel meer dan mogelijk is in face to face trajecten.

In korte tijd, veel inzicht

Met Mindful Analysis blijf je in de flow. Je kunt je optimaal op jezelf blijven concentreren onder mijn begeleiding. Je hoeft niet steeds opnieuw ‘weer in je verhaal’ te komen na lange tussenposes zoals bij gsprekscoaching -of therapie. Het is een aanéénsluitend en diepgaand proces.

Geschikt voor iedereen!

Is deze methode alleen voor mensen die te maken hebben gehad met emotioneel misbruik? Nee… Ook als je niet met misbruik te maken hebt gehad, maar wél met vraagstukken zit over je leven waar je zelf niet uitkomt, kan ik je helpen met deze methode. Het kan dan gaan om bijvoorbeeld zaken als werk, vriendschappen, relaties, of iets anders waar je mee zit. Maar het kan bijvoorbeeld ook een droom zijn die je wilt verwezenlijken.

Zelfonderzoek

Schrijven is essentieel voor zelfonderzoek. Door schrijven is er een verhoogde concentratie en weinig afleiding. Je kunt het een beetje vergelijken met mediteren, zonder ‘zweven’. Je wordt je bewuster van jezelf en je verhaal. Schrijven maakt dat jij een beetje ‘loskomt’ van je eigen verhaal en er observerend naar zult kijken. Ik lees en denk met je mee en zal ik jou tegelijk sturen. Je kunt de concentratie op jezelf vasthouden door middel van mijn sturende vragen aan de hand van wat jij schrijft. Zonder oordeel, mét begrip.

Je wordt gestimuleerd diep over jezelf na te denken. Alle antwoorden liggen namelijk in jezelf, maar je hebt soms iemand nodig die jou daarheen leidt. Het is een krachtige aanzet in je herstelproces. Schrijven is bovendien een methode om (traumatische) ervaringen te verwerken. 

Moet je goed kunnen schrijven om met deze methode gecoacht te kunnen worden?

Nee, absoluut niet. Het is niet nodig dat je goed, leuk of foutloos kunt schrijven. Daar gaat het niet om. Jij mag (moet zelfs) geheel in je eigen stijl en eigen woorden schrijven wat je wilt en hoe je wilt. Je hoeft geen schrijftalent te zijn. Spellings -of grammaticafouten zijn niet belangrijk. Belangrijk is dat jij n je eigen schrijftaal uit kunt drukken wat je denkt, voelt en ervaart. En het moet natuurlijk ook voor mij als coach begrijpelijk zijn wat je schrijft. Een leuke bijkomstigheid kan zijn, dat je misschien wel ontdekt dát je een schrijftalent bent! Of dat je gaat merken hoe goed het voelt dingen te beschrijven. Maar het is niet belangrijk in deze methode dat je een schrijfwonder bent.

Mindful Analysis

Mindful Analysis biedt bij uitstek de mogelijkheid om sterk geconcentreerd in jezelf af te dwalen. Een Mindful Analysis Traject is een waardevolle eerste stap richting herstel maar het kan óók goede tussenstap of laatste stap zijn. In de verschillende fases van je herstel krijg je andere vragen en problemen waar je mogelijk niet uitkomt. Door professionele vragen stimuleer ik jou tot volledige concentratie op jezelf. Als coach ben ik er feitelijk niet; het gaat volledig om jou. En toch ben ik er voor je, zonder oordeel, met ervaring en mét begrip.

Zaadje planten…

Ik ben me er als geen ander van bewust dat, met alleen ‘antwoorden’ op de ervaring van narcistische mishandeling, je er niet bent. Herstellen vraagt een -stap voor stap- en vastberaden inzet, geduld en zul je ernaast misschien ook een (trauma)therapie nodig hebben. En dat gaat prima samen.

De Mindful Analysis methode kan in verschillende fases een belangrijke hulp in je herstel zijn. Het zal in ieder geval iets in jou in beweging zetten en een zaadje planten van de nieuwe jij. En je zult merken hoe waardevol dat is!

Yes! Ik wil een week Mindful Analysis

  1. Reserveer je traject via het formulier.
  2. Kies een datum waarop je wilt beginnen. De beschikbare data worden zichtbaar in het boekingsproces.
  3. Betaal eenvoudig via iDEAL of PayPal.
  4. Je krijgt een bevestigingsmail, waarin staat waneer je traject begint en wat je moet doen.
  5. Vanaf je startdatum schrijf je vijf dagen met mij 2 tot 3 keer per dag.
  6. Op werkdagen lees en beantwoord ik je emails tussen 9:30 uur en 18:00 uur.
  7. Zelf kun je ook prima in de avonden werken aan je verhaal a.d.v. mijn vragen, als dat voor jou beter uitkomt.
  8. Na het traject krijg jij van mij een mooi opgemaakt verslag van je hele verhaal zodat je het altijd terug kunt lezen en de ontwikkeling en inzichten kunt zien van je eigen proces in die week.
  9. Na het traject is er iets in jou in gang gezet. Je hebt:
    • kunnen ‘helicopteren’ boven je verhaal en er van afstand naar kunnen kijken.
    • meer helderheid en structuur in je ‘chaos’ of verhaal gecreëerd.
    • meer bewustzijn over jezelf en je vraag/situatie.
    • dingen ontdekt waar je je misschien nog niet bewust van was.
    • een zaadje geplant richting ‘nieuwe’ jij.
    • nieuwe mogelijkheden ontdekt, openingen; het wordt lichter, helderder.
    • een aantal antwoorden en stappen duidelijk die je kunt gaan zetten.
Laden...
Delen? Graag!