Is schrijftherapie iets voor mij?

Heb jij last van traumatische ervaringen? Ervaar je stress of angst? Voel je je depressief of heb een een diep verdriet zoals rouw? We ervaren bijna allemaal wel eens stress of verdriet. We hebben ook allemaal wel negatieve ervaringen in ons leven. Veel mensen dragen een trauma met zich mee, waardoor emoties die hierdoor zijn ontstaan soms zo heftig zijn dat ze een negatieve impact hebben op hun gezondheid en geluk. Soms zijn emoties zo heftig dat ze jou weerhouden van je geluk, de dingen die je graag wil doen, of überhaupt je dag door te komen.

Laagdrempelige schrijf 10-weekse.

Met deze laagdrempelige schrijft 10-weekse kun jij jezelf van die negatieve emoties bevrijden. Eerst onder mijn begeleiding, later ook zelf. Deze methode geeft jou handvaten om heftige emoties, herinneringen en ervaringen te verwerken. Je leert hoe je trauma, stress, rouw en andere heftige gevoelens kunt verlichten en zelfs op kunt laten lossen. De herinnering blijft, maar de negatieve emotionele lading lost op. Zo hoef je niet in verlammende en energievretende emoties vast te blijven zitten en kun je je leven weer vrijer oppakken

Geen wachtlijsten

In dit 10 weken durende traject, krijg je 4 keer per week een specifieke schrijfopdracht. Daarbij ontvang je elke week persoonlijke ondersteuning en feedback van mij.

Wát je schrijft hoef je niet aan mij te laten lezen, tenzij jij dit graag wilt. In het wekelijkse email-contact met mij, kun je vragen stellen en vertellen hoe je de oefeningen hebt ervaren en wat ze met je doen.

Er is geen wachtlijst en je bent niet gebonden aan dat ene uurtje per week. Het voordeel ten opzichte van gesprekstherapie is dat de focus volledig op jou ligt. Je hoeft je niet af te stemmen op mij. Verantwoorden aan mij is ook niet nodig, mocht dat idee jou tegenhouden. Daarbij kun je alles in je eigen tijd en vanuit huis doen. Of juist lekker ergens in de natuur of op een andere fijne locatie.

Hoe werkt deze schrijftherapie?

Voor een goed effect van de oefeningen is het belangrijk dat jij volledig eerlijk naar jezelf bent. Je moet je honderd procent vrij voelen om te schrijven wát je wilt en hoe jij wilt. Het gaat erom dat jij je focust op jouw gevoelens, gedachtes en herinneringen. Je mag je niet geremd voelen. Jij schrijft geheel voor jezelf en voor niemand anders. Het is belangrijk dat je de tijd voor alle oefeningen neemt en in een rustige omgeving werkt waar je niet gestoord kunt worden.

Perfecte spelling, schrijfstijl en grammatica zijn niet belangrijk. Dit is géén cursus verhalen schrijven of foutloos Nederlands. Je hoeft geen Harry Mulish of Saskia Noort te zijn en je hoeft het zélfs niet leuk te vinden, al zul je na enige tijd wel ervaren dat het iets positiefs met je doet. Het is niet belangrijk dat je handschrift netjes is, dus stoor je niet aan al deze dingen. Ze zijn niet van belang voor de werking van deze methode.

Schrijven met pen en papier

Het is bewezen dat voor de therapeutische werking, schrijven met pen en papier beter werkt dan schrijven op de computer. Het schrijven met de hand activeert delen in je hersenen, die niet worden geactiveerd als je typt. Er is een fysieke verbinding tussen de woorden die je op papier schrijft en je onderbewuste, waardoor je beter toegang krijgt tot gevoelens en herinneringen. Je bent beter in staat de pijnlijke emoties te bereiken en aan je papier kwijt te raken en ze los te laten. Maar je kunt ook beide manieren proberen en gebruiken.

Voor wie is dit traject?

Voor iedereen waarbij één of onderstaande klachten zijn of haar leven negatief beinvloedt, mannen (zéker voor mannen!) en vrouwen, jong en oud.

  • Trauma (ptss en cptss klachten)
  • De nasleep van een narcistische relatie/situatie.
  • Depressieve gevoelens
  • Stress
  • Angst
  • Verdriet en rouw

Yes! Ik wil de schrijf 10 weekse

Kies in het menu ‘dienst/service’ de schrijf 10 weekse en selecteer de datum waarop je graag wilt beginnen. De tijd hoef je niet in te vullen. Vul je gegevens in en betaal eenvoudig online. Je krijgt na betalen een bevestigingsmail waarin staat wat de bedoeling is.

 

Delen? Graag!